060605 - Måste de skära i min bebis? :´(

11 dagar gammal

Silas får inte upp ögonen speciellt mycket.. Det är som att ögonlocken är för små.. Vi har fått remiss till barnmottagningen och ska dit på onsdag för koll.. Som tur är verkar själva ögonen ok i alla fall, inget fel på linsen eller så och det syns att han tittar, flyttar blicken mm.. men.. Det är inte bara svullet heller, för den har gått ner och sen dess har det blivit något bättre..

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, det känns bara så jobbigt att allt inte är ok.. Han har inte gått upp i vikt sen i onsdags heller (11 dagar gammal idag).. Han sover mest hela tiden och det är lättare att hålla koll på de stunder han har varit vaken.. Efter BVC-besöket idag måste vi bli ännu "hårdare" på att väcka honom efter 3 timmar om han inte vaknar själv (han kan lätt sova 6 timmar i sträck annars).


Amningen vill inte fungera till 100% heller, men vi kämpar på.. Ibland blir det mycket amningsnapp och pump/koppmatning till slut och andra gånger får han bra tag och kan äta hur bra som helst själv.. Oftast gapar han inte stort nog och mitt tålamod är inte hur långt som helst.. Speciellt inte när jag bara känner mig som en "dålig mamma" och inte duger till annat än att pumpa (det kan jag iaf, pumpade i 4 mån med Imre)..


Långt och svamligt, men känner att jag måste skriva av mig lite bara.. sitter med gråten i halsen.. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback