060611 - Börjar vara nervös..

17 dagar gammal

Vi ska vara tillbaka på barnavdelningen kl 18 ikväll och som tur är behöver storebror inte följa med. Svärmor är på väg hit och kommer att vara här med honom, kanske ända till på tisdag om det behövs (?).
 

Jag hoppas verkligen att det finns ett rum åt oss så att åtminstone jag kan sova över! Det skulle kännas SÅ konstigt att lämna kvar Silas där inatt (även om han får dropp så att maten är fixad).


Det är mycket tankar som snurrar i huvudet nu, men mest praktiska saker. Vad behöver vi handla för att det ska finnas mat hemma och vad ska vi ta med oss? Får vi ett rum så att vi kan låna kyl mm? Vad ska jag packa för saker om jag ska stanna där? osv


Jag hoppas att jag ändå kommer att få ett rum och att de sätter droppet först imorgon bitti, så att jag/vi kan få amma så länge som möjligt.. Får han dropp redan ikväll måste han säkert ligga inne på salen? Och imorgon under dagen innan det är dags för undersökningen.. För jag tror att den kommer att göras på eftermiddagen. Det har de nämligen pratat om tidigare, men förhoppningsvis får vi veta en tid redan ikväll.


Jag vet att Silas kommer att vara slö och tröttare än vanligt efter narkosen imorgon.. Men hur länge? När kommer han att vilja amma? Blir vi kvar till tisdag också? Just som amningen har börjat fungera riktigt ok, vi har inte koppmatat på två nätter nu utan jag har orkat amma hela dygnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback